Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
dla wykonawców i osób reprezentujących wykonawcę w postępowaniach prowadzonych przez
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Sosnowcu
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) informujemy, że:
1. Administrator danych osobowych
Administratorem Pani/Pana
danych osobowych jest Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w
Sosnowcu
z siedzibą przy ul. 3 Maja 41, 41-200 Sosnowiec, tel. 32
266 34 26.
W imieniu administratora działa Dyrektor MOSiR.
2. Inspektor Ochrony Danych
Administrator wyznaczył
Inspektora Ochrony Danych, z którym można się
skontaktować:e-mail: iod@mosir.sosnowiec.pl
3. Cele i podstawy prawne przetwarzania
Dane osobowe przetwarzane są w celu:
-
przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
-
zawarcia i wykonania umowy cywilnoprawnej,
-
realizacji obowiązków sprawozdawczo-kontrolnych oraz archiwizacyjnych.
Podstawą prawną przetwarzania danych jest:
-
art. 6 ust. 1 lit. b RODO – niezbędność do zawarcia i realizacji umowy,
-
art. 6 ust. 1 lit. c RODO – obowiązek prawny wynikający m.in. z ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o finansach publicznych oraz przepisów podatkowych i archiwizacyjnych,
-
art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes administratora, w tym dochodzenie roszczeń oraz zapewnienie przejrzystości działań publicznych.
4. Dobrowolność podania danych
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do udziału w postępowaniu oraz zawarcia i wykonania umowy. Ich niepodanie uniemożliwi zawarcie umowy lub udział w postępowaniu.
5. Odbiorcy danych osobowych
Dane mogą być udostępnione:
-
podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa (np. organy kontrolne),
-
podmiotom wspierającym administratora na podstawie umów powierzenia (np. dostawcy platformy zakupowej).
6. Przekazywanie danych do państw trzecich
Administrator nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.
7. Okres przechowywania danych
Dane osobowe będą przechowywane:
-
przez czas trwania umowy i realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa,
-
a następnie przez okres archiwizacji zgodny z kategorią dokumentacji, zgodnie z przepisami o archiwizacji (minimum 4 lata od zakończenia postępowania).
8. Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługuje Pani/Panu prawo do:
-
dostępu do danych,
-
ich sprostowania, usunięcia (o ile nie koliduje to z obowiązkami prawnymi administratora),
-
ograniczenia przetwarzania,
-
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
-
przenoszenia danych – w przypadkach określonych RODO.
Wniosek można złożyć do administratora. Zakres realizacji praw może podlegać ograniczeniom wynikającym z przepisów szczególnych.
9. Prawo do skargi
Jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
10. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany ani profilowane.